Rode Kruis breidt samenwerking met Mitel uit voor 100ste Vierdaagse

    Rode Kruis breidt samenwerking met Mitel uit voor 100ste Vierdaagse

    Dit jaar vindt de 100ste Vierdaagse plaats en net als ieder jaar ondersteunt het Rode Kruis lopers die last hebben van blaren of andere ongemakken tijdens het wandelen. Met gepaste trots kunnen we u melden dat het Rode Kruis ook dit jaar Mitel-apparatuur gebruikt. De samenwerking wordt zelfs uitgebreid, want ze gebruiken dit jaar ook op de verzorgingsposten langs de route onze draadloze technologie. Daar vertellen we u natuurlijk graag iets meer over….

    Voice over Wi-Fi langs de route

    Dit jaar worden er een flink aantal Voice over Wi-Fi-telefoons ingezet op de hulpposten langs de route. Het Rode Kruis koos voor extra Mitel-telefoons omdat de bereikbaarheid in het afgelopen jaar ongekend goed was. Daarom hebben ze besloten ook voor deze tijdelijke locaties Mitel-telefoons te gebruiken. Zo kunnen de vrijwilligers op deze posten makkelijk communiceren met de hoofdlocatie in Nijmegen.

    Eugène Ploegmakers, Manager ICT, Rode Kruis, projectteam Vierdaagse: “De vrijwilligers op onze verzorgingsposten communiceren voornamelijk via portofoons met de meldkamer. Het alternatief, een GSM, is niet betrouwbaar als er 10.000 wandelaars in het buitengebied in ganzenpas voor je post langslopen. De netten raken dan overbelast. Daarom hebben we er dit jaar voor gekozen om naast de portofoon voor de communicatie te kiezen voor Voice over Wi-Fi-telefoons van Mitel. Als de beschikbaarheid van de netwerkverbindingen dit jaar weer net zo goed is, zal de Mitel-telefoon snel het primaire communicatiemiddel worden.”

    SIP DECT, een draadloos netwerk, en telefoontoestellen van Mitel

    Afgelopen jaar gebruikten medewerkers al speciale Mitel-telefoontoestellen op een Mitel SIP DECT-systeem. Deze omgeving en de toestellen werden echter alleen ingezet op strategische plekken waar het Rode Kruis altijd hulp verleent, zoals bij de finish. Nu wordt ook langs de route Mitel-technologie gebruikt.

    Waarom kiest het Rode Kruis voor Mitel ?

    Mitel-apparatuur wordt gebruikt voor de in- en externe communicatie van de medewerkers van het Rode Kruis tijdens de Vierdaagse. Het gebruik van een GSM-telefoon is niet genoeg tijdens de Vierdaagse. Tijdens grote evenementen zoals deze raken netwerken gauw overbelast. Dat is extra lastig voor medewerkers van het Rode Kruis. Voor hen is volledige bereikbaarheid essentieel. Door Mitel-apparatuur te gebruiken, blijven medewerkers op elk gewenst moment met elkaar in contact.

    Sjoerd de Jong van Mitel: “Wij zijn er trots op dat het Rode Kruis nu nog meer van onze technologie gebruikt. Uiteraard hopen we dat ze ook tijdens deze bijzondere jubileumeditie weer net zo tevreden zijn als in het afgelopen jaar. De uitbreiding van het aantal Mitel-toestellen toont in elk geval aan dat het vertrouwen in onze producten verder is toegenomen."

    Meer weten

    Wilt u meer weten over wat Mitel-technologie voor uw organisatie kan betekenen, neem dan contact op met sjoerd.dejong@mitel.com.